Ispijanje osam čaša
dnevno jedno je od glavnih pravila koje obezbeđuje dovoljnu hidrataciju
organizma. Međutim, nova studija pokazala je da ovo pravilo ne važi za
svakoga, kao i da svako može vrlo jednostavno da odredi koliko mu vode
zaista treba.
Treba li zaista piti 8 čaša vode dnevno, pitanje je kojim se bavilo
istraživanje australijskih naučnika sa Instituta za medicinu objavljeno u
časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences.
Istraživanje je pokazalo da postoji jednostavan način da ustanovite
koliko vam je dnevno vode potrebno kako biste bili hidrirani, a pritom
je važno samo slušati svoj organizam.
Možda isprva zvuči pomalo
nejasno, ali naučnici su prvi put uspeli da dokažu da je čoveku koji je
utolio žeđ teško da nastavi da guta, čak i vodu. Dakle, poslušajte
svoje - grlo.
Prvi su put naučnici detektovali mehanizam koji
reguliše unos tečnosti u organizam i sprečava pojedinca da popije
previše vode, što potvrđuje činjenicu da je potreba za tečnošću
individualna.
Ne morate se striktno pridržavati pravila o osam
čaša vode dnevno jer nema naučnog dokaza o tome kolika je optimalna
količina tečnosti potrebna pojedinom organizmu, kako tvrde naučnici.
Nekim ljudima, dodaju, treba i više od osam čaša dnevno.
Koautor studije Majk Farel sa Instituta za biomedicinska otkrića
australijskog Univerziteta Monaš i njegove kolege tražili su od
ispitanika da popiju veliku količinu vode neposredno nakon vežbanja,
dakle u trenutku kada su bili vrlo žedni i kasnije tokom dana, kada nisu
osećali tako veliku žeđ.
Gutanje "viška vode" naporno za organizam
U oba slučaja ispitanici su morali da ocene koliko im je bilo teško da
progitaju vodu. U poređenju s vodom ispijenom neposredno nakon vežbanja
ispitanici su odgovorili da im je triput teže bilo da progutaju vodu
kasnije tokom dana kada više nisu osećali tako jaku žeđ, odnosno kada su
utolili žeđ.
"Prvi smo put ustanovili da je ispitanicima
gutanje postalo naporno pošto su nastavili da piju, a radilo se o 'višku
vode' za organizam, što znači da su morali da savladaju neku vrstu
otpora. Potvrdila se naša pretpostavka po kojoj je refleks gutanja
postao inhibiran ili zakočen zbog glavnog inhibicijskog neurotransmitera
u centralnom nervnom sistemu – gama aminomaslačne kiseline. To se
dogodilo pošto je pojedinac popio dovoljnu količinu vode", objasnio je
Farel.
On i kolege su funkcionalnom magnetnom rezonancom (fMRI)
nastojali da izmere aktivnost mozga neposredno pre konzumiranja vode u
spomenutim okolnostima. Ustanovili da su delovi desnog prefrontalnog
korteksa mozga pokazivali znatno višu aktivnost dok su ispitanici
istraživanja s naporom gutali vodu.
"Važno je biti hidriran i
pritom slušati telo. To je bolje nego držati se strogo predviđenog
rasporeda od osam čaša vode dnevno", kaže Farel.
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Dok mi je zena bila kod svojih u posjeti njena mladja sestra je stalno dolazila, nikad joj nije bilo dosta…
Ovo što ću ispričati desilo se u leto 2008 godine.Priča je malo duža ali vredi je pročitati. Zovem se Goran,imam 35 godina i živim u Novo...
-
Kozja surutka je zeleno-žuta tečnost koja predstavlja sporedni proizvod u proizvodnji sira, odnosno koagulaciji kazeina. Ovaj tkz. nusproizv...
-
Ovom prilikom ćemo vam predstaviti djelovanje određenih biljaka na naše zdravlje. Kako se mogu upotrijebiti u liječenju i što koja biljka mo...
-
ŠTA JE ANEURIZMA MOZGA I KAKO NASTAJE Ovo oboljenje predstavlja vrećasto proširenje krvnih sudova, koje se najčešće javlja u predelu račve ...

Nema komentara:
Objavi komentar